1R TRIMESTRE ESO I BATXILLERAT 2018-2019



Aquest dimarts, l’article del butlletí número 87 serà el punt de partida per a reflexionar sobre els deures, les notes i els resultats acadèmics. Això ens portarà a reflexionar també sobre l’esforç i com tolerar la frustració.

A vegades, els suspensos d’un alumne no són només responsabilitat seva, ni són volguts ni intencionats. La clau és dialogar, i dialogar significa escoltar més que no parlar i, fins i tot, estar disposats a sentir afirmacions que no ens agradaran.

Aprendre sense esforç és una quimera. Mai com ara la societat demanda exigència, autoritat, resultats i valors, i alhora els models que se’ls ofereixen en els mitjans de comunicació són tot el contrari.

L’esforç, el treball continu, sacrificat és el que donarà maduresa i satisfacció als nostres fills, per tant, educar-los en la fortalesa i en l’esforç és tasca principal. I caldrà que entenguin que la seva vida serveix per a alguna cosa, té una missió i un valor intransferible.



Som molt més que un examen o uns resultats acadèmics, cal abordar la resolució del problema amb serenitat i calma, d’una manera sistemàtica i global, per aconseguir entendre quins factors incideixen en cada cas en particular i així trobar solucions per  actuar.

Deures, notes i resultats acadèmics from JORDIMELE

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada