2N TRIMESTRE ESO I BATXILLERAT 2019-2020


COMUNICACIÓ PUBLICITAT I MODA from JORDIMELE

L’article del butlletí número 96 serà el punt de partida per a reflexionar sobre la dependència de la publicitat i les modes. Això ens portarà a parlar també sobre el concepte que tenim de nosaltres, les emocions positives i les negatives que genera la publicitat  i la possible addicció d’alguns adolescents a les modes.

La publicitat simplifica les emocions en el seu missatge i ens ofereix una visió sesgada, simplificada i fraccionada de la realitat que ens envolta.

La publicitat sempre ha sabut que les emocions són la clau per influir en la conducta humana i en els processos de presa de decisions. Els publicistes,  volen influir, modificar o crear conductes, i ho fan representant i generant emocions, buscant i incidint sobre aquelles emocions que es situen a la base de la conducta.

Les emocions positives no generen conflicte. Experimentar joia, pau, serenor, confiança, sentir-se escoltat, comprès, valorat, estimat, és totalment gratificant.

Molt diferent és quan la persona és presa de sentiments de culpa, de por, d’enveja, de gelosia, o quan perd la motivació i el sentit de viure, quan l’angoixa no la deixa viure en pau, quan la depressió comença a instal·lar-se en la ment i en el cor.


I és que gran part del sofriment humà és conseqüència d’una gestió insana de les emocions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada